عرض مشاركة واحدة

الصورة الرمزية بنتُ علي
بنتُ علي
شيعي حسيني
رقم العضوية : 521
الإنتساب : Nov 2006
المشاركات : 6,565
بمعدل : 0.97 يوميا

بنتُ علي غير متصل

 عرض البوم صور بنتُ علي

  مشاركة رقم : 8  
كاتب الموضوع : بنتُ علي المنتدى : المنتدى الثقافي
الجزء الثالث والاخير
قديم بتاريخ : 08-07-2007 الساعة : 06:17 AM


حصل ودرسهم مقررثاني ...المستوى اللي بعده ...

وهو طبعا يعرف ليلى خلاص ...وكل شوي يقول :جاوبي انتي ..

اذا جاوبت :ايوا خليكي معايا ياليلى ربنا يكرمك

جا يوم ..وصدفة جاوبت غلط ...وهيه معاه في المحاضرة "جل من لايسهو" ههههههه

قال لها : الجواب كده ياهبلة ...هبلة يعني مجنونة ......smilies/50.gif ......

وكمل شرح ولاعلى باله

ليلى ..كانه احد جا ضربها بسكين ..هههههههه..سكتت ..موحابه تبين انها متضايقة ...وطبعا مستحيل تصيح ..قدامهم ..ومافهمت شي من اللي قاله بعدين "بس كانت تتمنى هالدمعة العزيزة تنزل بس هيه دمعتها معروفة ماتنزل قدام احد "

راحت الشقة ......نامت الظهر ..مانامت ..هيه بس ظلت في السرير وطول اليوم تصيح ..حتى جاها صداع ..وماقالت لاحد شي ..بس تفكر :ليش يقوللي هبلة ..صرت كسلانة يمكن ..هو كان يحترمني

لاواللي زادهااكثر ..صاحبتها تقول لها :انا استغربت يوم قالك هبلة ..هو كان يقول للكل الا انتي

هيه تقول : ايه ...بعد يقوللي هبلة ..وكانت معصبة ..بس تقولها بضحكة

صاحبتها الثانية :لاعادي ..انا الدكتور علي اتقبل منه أي شئ

ليلى :لالالالالالا بس مايقوللي هبلة ...smilies/0121.gif

الحين ليلى تخطط ..لازم تسوي شي ...شتسوي ؟؟؟شتسوي؟؟؟

واخيرا جت ببالها فكرة ...تنفذها بيوم الاختبار

جا يوم الاختبار الشهري الاول

ذاكرت وهيه تفكر ..هههههههههه

جت تحل ...وكتبت ورا ورقة الاختبار :

"كان هناك طفلان واحد عمره 7سنوات والاخر 8سنوات ..راوا رجلاكبيرافي لسن.يتوضا بشكل خاطئ ..فقالا له :ياشيخ :نود أن تحكم بيننا أينا وضؤه صحيح وأينا خاطئ ؟؟؟

وتوَضأا كل منهما أمام الرجل ...

فقال : كلاكما وضوؤه صحيح وأنا من وضوئي خاطئ

وكانت متوترة ...

جا يوم تسليم الاوراق .......تعمدت انها تروح متاخرة لانها كانت مستحية

دخل الدكتور ..وهيه موموجودة لسا

وقال للبنات :القصة .........قالوا له البنات الشيعة :تعرف مين هذولا يادكتور ؟؟؟؟؟؟؟

هذولا الحسن والحسين .....

المهم ..جت ليلى متاخرة وهو لسا يناقش البنات في الاجوبة ..

ليلى دخلت وجلست ...وموعارفة شتسوي

راح يدور ورقتها ..وابتسم وقال :انتي ليه كتبتي كده ؟؟؟؟؟؟؟؟

قالت: علشان تدعي لي يادكتور

قالها :طب ربنا يكرمك ...بس علشان كده

طبعا كانت حاسه انه وجهه متغير ..

ليلى :ياربي ..ليش سويت كده ..شوف الدكتور تغير ..اف ..بس كل منه هو قاللي هبلة واني ماحب احد يقوللي كده

شرح المحاضرة ...وليلى تنتظر متى تخلص حتى تكلمه

خلص ..طلعوا البنات كلهم ...بقت ليلى وصاحبتها

ليلوه كان عندها صداع ..عاد هيه الصداع مايفارقها .....وقبل المحاضرة كانت تتناقش ويا صاحبتها فيما اذا كان الصداع وراثي اولا ؟؟

قالت ليلى :تدري خل نسال الدكتور علي ..هو طبيب اكيد يعرف ..وبجاوبنا

راحت سلمى تساله: دكتور ..الصداع وراثي اولا ؟؟

قال لها :وانا اشعرفني ..فاكريني بعرف كل حاجة....."بصراحة ماذكر اشقال بعد "

ليلى:دكتور ..كانت الشقيقة مرض عند الرسول وكانت وراثية

الدكتور:الشقيقة "الصداع النصفي " آه ممكن تكون وراثية بس ............

المهم ......هو يتكلم وسلمى تتكلم ..وليلى لمسكينة واقفة

راحت تبغى تنهي الحديث ..قالت :لا دكتور بس لاني اليوم كان عندي صداع ..فسلمى قالت نسالك اذاكان وراثي ولالا؟؟

قال :الف سلامة عليكي .........ماهو ..........

يتكلم وهو ماشي .......smilies/48_asmilies- مولابس ثوب هو طبعا ..ههههههههه

بعدين سكتوا شوي

قالت ليلى : وهيه شابكة اياديها في بعض ومستحية ...دكتور ..بالنسبة للي كتبته في الورقة .......

ماكملت كلامها ...

قال لها : لاوالله ..انتو بس تعالوا قولوا لي :احنا مابنحبش حد يقول لنا الكلمة دي ..وانا خلاص مش حاقولها تاني

كلما بغت تتكلم ..يقاطعها ...smilies/50.gif

بس قال جمله : هو انا بستنكف انك تقولي لي ان انا غلطان " ..ابدا بالعكس ..دا حتى دا يبقى كبر والعياذ بالله

قالت له :لا اني ماقلت انك غلطان

طبعا ماسمعها ..طول الوقت يتكلم

من قال هالجملة ...حست بالخجل ...

ليش سويت كده ...... ....بس يادكتور علي انت كبييييييييييير ......... ....وكل يوم تكبر بنظري اكثر ..هذا ماقالته للدكتور لانه مشى اصلا ..هههههههه ومافي فرصة تقول له شي


هذي الشخصية واقعية ...هو دكتور درسني ..مقررين ..يحمل أفكار تعجبني ..بس ماكانت تعجب البنات

هذي بعض المواقف اللي صارت .......

شخصية ........أحترمها ........وأقدرها .......

دكتور علي ...اذا في يوم شفت اللي كتبته اكيد بتعرف طالبتك صح ؟؟؟ واثقة من نفسي يعني ...هههههههههه

بس اني يادكتور علي .........كنت حابه اقول لك :شكرا .....واقول لك : انت انسان كبيير ..ورائع

بس انت ماتعطي احد فرصة ...اتكلم كلمة ..وانت عشر ...ههههههههههههsmilies/50.gif

اذا ماعرفتني ..افتكر طالبة ماكانش صوتها بيتسمع ..

كانت لما تتكلم ..تزعق وتقول لها :علي صوتك ..بقوللك ....smilies/00711.gifههههههههه

وكنت بتقول :لا هي مابتقولش حاجة ..دي بس بتسبّح ..هههههههههه


شكراً يادكتور علي .......

تحياتي : طالبتك..لا ..مش طالبتك ..انا بنتك ...........

مش كنت بتقول :ماتكونيش ليلى علي لو ماكنتيش شاطرة

شكرا يابابا علي ..هههههههههه

هوية الدكتور : اسمه :الدكتور علي

العمر :يتجاوز الستين

البلد :مصر ...المنصورة

سلااااااااااااااااااام

تحياتي: عاشقة نصرالله


توقيع : بنتُ علي
كانت شمعةً كلما احترق قلبُها أضاءت , وحين ذابت صارت
شمساً تنشر أشعتها في كل الكون !

كانت تلك (بـنـتُ عــلــــي ) !
من مواضيع : بنتُ علي 0 فتح باب التسجيل في حوزة البتول العلمية للعام 1433ه(تفاصيل الجدول الدراسي تجدوه هنا)
0 عوّام أنتِ وطني !
0 ماذا تعني إيران للشيعة ؟!
0 عاجل عاجل الله يرحم والديكم
0 سلام عليكم (اشكركم وابشركم بأني قد زرت العراق آخيراً !!!))
رد مع اقتباس